2010. január 11., hétfő

Táskát varrok

Egy kedves ismerősömnek készül ez a darab születésnapjára. Nem "elsőszülött" táska, tavaly előtt már készült belőle két darab. A formájába szerettem akkor bele, hihetetlen mennyiséget lehet bele pakolni, ami nálam nagy előny. A szövetet pedig nagyon szeretem, igaz cseppet sem foltvarrásra alkalmas matéria. Csúszik, mászik, foszlik, ahogy az egy rendes szövettől elvárható. A gyapjút pedig nehéz vasalni. De megéri vállalni a nehézségeket, mert szerintem ez a darab ebből mutat igazán jól.
Az eleje díszítést adó anyagdarabokat papírra-varrós technikával készítem el. De nem papírra, hanem vetexre varrok. Két legyet ütök így egy csapásra. Nem kell tépkedni utána és az izgő-mozgó darabokat is rögzíti, ráadásul a szálazódást is megakadályozza.
Ami igaz, az igaz a 27 db felvarrása után kissé eltolódik a felső szél, de ha elég ráhagyással dolgozok, akkor ezt könnyen lehet kompenzálni. A csíkok felvarrása után az egészet ráhelyezem vatelinre (egész pontosan én ezt használom) majd az árkokban megtűzöm. Így már fixen marad, majd a közepére helyezem a félköríves mintát.

A háta részt tűzöm.
A barna szín (nekem) = ősz = levelek.
Az oldalrészt kibélelem még egy merevebb anyaggal, majd azt is megtűzöm, utána szabom.
A bélés kiválasztása nem kis feladat számomra. Nekem fontos, hogy szép legyen, ugyanakkor táska esetében legyen egy kis tartása is. Nem praktikus, ha sötét színű, hiszen egy női táskában amúgy sem könnyű megtalálni valamit, hát még ha a sötét is a belseje .......
A háta bélésre szoktam tenni zippzáros belső zsebet, az eleje bélésre pedig rávarrottat. Ma eljutottam odáig, hogy kész minden kisebb alkatrész (zippzárhoz pánt, fülek, zsebek) az összevarrás marad későbbre. Szeretném, ha a héten elkészülnék vele.

Ági

2 megjegyzés:

  1. Még sosem merült fel bennem a világos táska-belső, pedig milyen logikus :))

    VálaszTörlés
  2. Sokáig én is csak "passzoló" árnyalatú bélést tettem. Egyszer aztán megtörtem a szokást és megkedveltem a világosabb színt belül. Nekem bejött :-)) Kívülről egyébként nem látszik a másság, hiszen teljesen záródó darabról van szó.

    VálaszTörlés