2011. szeptember 26., hétfő

Van aki új cipőre, én új talpakra vágytam:-)) 10

.
Tudom, már régen írtam a kincseimről, de már nincs is sok, amit mutogathatnék.

Most a körben varró "talpat" szeretném bemutatni. 

.... már felszerelt állapotában:


Véleményem szerint más gépekhez is használható, nem csak a pfaff-hoz, mert a távtartó helyére kell becsúsztatni és egy csavarral rögzíteni. 

A leszorító rész egy gumiszerű anyag ami a csúszást akadályozza meg. Bevallom először csavargattam, mert az a kis műanyag forog. (Amit pedig lehet forgatni, azt nekem egész biztos, hogy forgatnom kell, hátha valami más is történik.)
Majd egy idő után rájöttem, hogy csupán azért nem fixen van, hogy a varráskor rugalmasan illeszkedjen az anyaghoz, tehát forognia kell , hogy forgathassa az anyagot!!!

A tetején lévő műanyag lapocska mozgathatóságának okára még nem jöttem rá, de annak is bizonyára van valami komoly funkciója, ha már olyanra gyártották. 

A szár, amelyik becsúszik a tűszárba egyenletes osztásokkal van ellátva, hogy  segítsen a távolság beállításánál. Ezt nem igazán tudtam használni, mert az ujjam nem fért be a 4 mm-es lyukba :-((

De akkor jöjjön a próba! 

A varrógépre applikáló talpat tettem olyan megfontolásból, hogy ne nagyon nagy felületen fogja le az anyagot, viszont szélesebb öltést is tudjak varrni. 

Az anyagdarabon bejelöltem egy pontot, hogy ez lesz a kör közepe:
Erre helyeztem a gumis pöcköt.


Az első kísérlet az egyenes varrás, mert azt gondolom, hogy az a perdöntő:


Elég vicces volt az egész,  ugyanis az anyaghoz hozzá sem kellett érnem, csupán a pedált nyomtam!!!
És akkor a lényeg:

fél mm-nél is kevesebb az eltérés, ami tulajdonképpen észre sem vehető. :-))

Akkor fokozzuk!
....még tovább...







A végeredmény:


A csillag és hurok mintánál nem tekintem hibának, hogy nem egész mintára esett a befejezés, mivel nem számoltam ki a leendő kör kerületét, hogy az osztható legyen egy minta nagyságával.
Sőt az utolsó hurkocska mintánál gyanítom, hogy nem is pontosan a középpontra helyeztem az eszközt, de nem észrevehető az elcsúszás.

Konklúzió:

A talp teljesítette azt, amilyen funkcióra kitalálták............. DE!
Mi van akkor, ha egy nagyobb darabot szeretnénk ilyen díszítő mintával kivarrni? A próba most egy  kb 20 x 20 cm-es anyagdarabon történt, amit egész könnyedén keresztülforgatott a gép alatt. Nagyobb méretek esetén már nem lesz ilyen egyszerű a történet! Elcsúsznának a találkozási pontok a kivarrandó darab nagyságának növelésével, mivel az elakadó anyag torlódna és a nem fixen rögzített anyag elmozdulna.
A felső anyagtovábbítót bekapcsoltam. Elképzelhető, hogy enélkül nem lett volna sikeres a próba.
Három rétegen varrtam. Egy sima vékony anyagon nem lehetett volna ezt kivitelezni, mert összegyűrődött volna az egész. A vatelin adott tartást a próbadarabnak.

Ha értékelnem kellene, akkor nagyon nehéz dolgom lenne.
Mert semmi másra nem lehet használni, mint kis és viszonylag tartással rendelkező szendvicsdarabok díszítésére.

És ez hányszor is kell nekünk ebben az életünkben????

Mindent összevetve  a 10 pontos skálán fogalmam sincs, hogy hány  pontot adnék.


8 megjegyzés:

  1. Jót mosolyogtam a bejegyzésed végén... :D Én azt hiszem nálam is van már egy-két kütyü (pedig csak 3 éve varrok rendszeresen) amit valószínűleg az életem során igen kevésszer fogok használni. Na, de ha nem vehettem volna meg, amikor felfedeztem.... :o))

    VálaszTörlés
  2. Érdekességként elfér ez is, nem? :o)
    Amúgy meg, ki tudja, mikor jön egy olyan széria varrnivalód, amire pont köröket szeretnél varrni-hímezni? ;o) (Poháralátétek, kis terítők, kis táskák, egy labdás, vagy mandalás takaró...)

    VálaszTörlés
  3. Ha az ember lánya nem tűz úgy mint te, akkor jól jöhet pl neszeszerek tűzésénél, hogy mégis legyen rajta valami. Egyébként nincs sok értelme, valóban :))

    VálaszTörlés
  4. Már vártam, mikor lesz új talpad:)! Azért, akármilyen kis haszontalankának is tűnik, azért jó, hogy ott lapul nálad a fiókban:)! Klassz volt a leírás is!:)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok! Bocsi, de most nem a talpakkal kapcsolatban írnék. Segítséget kérnék!
    Mégpedig az a gondom, hogy ha a szendvicselést kukacolni szeretném, nálam sok esetben a hátoldalon lévő cérna hurkos marad. Vagyis, nem láncolja le rendesen a varrást. Ez vajon mitől lehet? Mit nem állítottam be rendesen?
    Előre is köszönöm, ha válaszoltok!
    http://amy-kreativ.blogspot.com/
    Amy

    VálaszTörlés
  6. Na ez az!! Ki tudja mikor lesz rá szükség :-)) A tudat, hogy van nagyon is megnyugtat :-))

    Noviamy! Szálfeszesség beállítási bajra gondolok így látatlanban!

    Ági

    VálaszTörlés
  7. Szia Ági!
    Állítottam az alsó szál feszességén, és láss csodát! Szépen tudok tűzni...
    Igaz, eddig csak kukacoltam kacskaringókat, de remélem egyszer tudok már mintákat is tűzni. De jó is lenne!
    Köszönöm a segítséged!
    Amy

    VálaszTörlés
  8. Nagyon örülök, hogy sikerült a beállítás!!! Tűzz sokat!

    Ági

    VálaszTörlés