2015. március 21., szombat

Akinek még nem elég.... íme a legegyszerűbb X-blokk

.
Nekem tetszik, jó játék ez a sablon. Amióta varrok vele, azóta rájöttem, hogy mennyi mindent lehet vele varrni. Sokan még nem mernek vállalkozni egy bonyolultabb minta megvarrására, nekik ajánlom ezt a variációt. Kockázat nincs. Illesztés nincs. Végeredmény viszont garantált.
Két csíkot kell összevarrni. A keskenyebb a háttér színe, a színes a "forgó szirmok" színe: 
A képen azok a méretek látszanak, amelyeket szabtam a Kis X-blokkhoz való szabáshoz. 

Majd az X--blokk sablont rátenni és körbevágni...
Mivel eleve forgó vágólapom nincs (és valószínű nem is lesz) ezért én így oldom meg a forgatást. Van egy kis vágólapom, amire feltekergetem a hosszú csíkot és ezt a vágólapot forgatom az asztalon. A sablont viszont megjelöltem, mivel ezt a mintát úgy kell szabni, hogy mindig a sablon egyik oldalát használjuk csak. 
Az egyik vonalat ráhelyezzük a két szín találkozására és vágjuk! Ennyi :-))   Egyiket a másik után. Hulladék alig van, csak a széli részeket egy kis háromszög. Nem dobjuk el!!! Jó lesz a széli részekre. 


Ami probléma előfordulhat:
Elcsúszik a kicsi sablon. Csak ennyi, de ez egyszerűen kiküszöbölhető:

Egyszerű cellux szalagból egy darabkát levágunk és ragadós felével kifele behajtjuk. Ezt a darabot ráhelyezzük a sablon hátára, ami majd az anyagra tapad.


 Ha kiszabtuk a darabunkat, akkor könnyedén levesszük a sablonról. Nem hagy nyomot, nem tesz kárt sem az anyagban sem a sablonban, viszont megkímél a bosszúságtól.

Minden színből legalább 4 db-ot kell szabni. Persze akár egyféle színösszeállításban is dolgozhatunk.

az összevarrást nem mutatom, mert semmiféle komplikáció nincs vele. Na jó, a varrásráhagyásos rész legyen felül lehetőleg, mert akkor figyelni tudunk rá, hogy ne forduljon vissza.
 Ha pár darabot már összevarrtunk, akkor kezd látszani a végeredmény:
Véleményem szerint ezt a mintát csak a Kis X-blokk sablonnal érdemes varrni, mert a nagy nagyon nagy lenne hozzá. Így egy forgó mintánk 20 x 20 cm-es lesz.  
Azt gondolom, hogy ezt a mintát a kezdők is bátran vállalhatják. 

Jó varrogatást hozzá! :-)) 

Nagy örömömre az előző bejegyzésben bemutatott mintát Lizizümi megvarrta és meg is mutatta nekünk. Igazán vidám takaró lett! Gratulálok! 



4 megjegyzés:

  1. Köszönöm a gratulációt és köszönöm, hogy kikerült a munkám. Nagyon szép és látványos ez a lehetőség is amit most megosztottál a sablonról. Most beindult a vonzás és egyre inkább afelé hajlok, hogy ezt is megvarrjam, már gondolkodtam a másik bonyolultabb mintán is, amit korábban láttam a blogban, az nagyobb kihívás lenne és biztos izgalmasabb lenne a kivitelezése, viszont ennek a mintája jobban tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá! :-) Ha elkészültél szívesen látjuk a munkád máskor is.

      Törlés
  2. lehet kapni pici smirgli korongokat, én azt használom at egyenes vonalzóimra, klassz, bevált.

    VálaszTörlés