2010. november 30., kedd

Écike takaró - helyzetjelentés

.
Vasárnap csak este tudtam varrogatni. Mit varrogatni, vagdosni és vasalni. Sokat! Azt hittem sosem leszek kész, unalmas volt, de végeztem. 

Új tapasztalatot is szereztem. Lehet, hogy ez csak nekem volt újdonság, de hátha vannak még rajtam kívül olyanok, akiknek ez segítség.
A körbevarrt és kivágott köröket bevagdostam, majd elég forró vasalóval végigvasaltam.
Egy gyors mozdulattal kifordítottam és a kezemmel leigazítottam. Amíg meleg volt az anyag, addig sokkal könnyebben lehetett formázni, és mire kihűlt már ki is volt fordítva és nem ugrott vissza a karika belsejébe. Ezután ismét levasaltam és egy kör le volt tudva.

Vatelin helyett Ikea-s paplant használtam. Amikor kivettem a csomagolásból iszonyú gyűrött volt, ezért betettem a szárítógépbe negyed órára (szellőztető programra)
. Egész jól kisimult:-))
Erre terítettem rá a soklyukú fedlapot.

A lyukak helyét körberajzoltam, így a vatelinon (paplanon) látszik, hogy hol kell majd lenniük a pettyeknek.


A lyukakba betettem az oda szánt színes anyagokat, majd játszottam és játszottam, hogy melyik szín hova jó és hova nem, és újraraktam és válogattam és cserélgettem. De egyszer csak meguntam és azt mondtam elég!

(He, he .... most látom, hogy a végén még több pettyet átcseréltem, mert nem úgy varrtam, ahogy ezen a képen van :-D


A megfelelő helyre odarögzítettem az anyagdarabokat, leemeltem a lyukas fedlapot és végre leülhettem a varrógéphez.

Meg kell hogy jegyezzem ez a takaró inkább a térdemet veszi igénybe, mint a varrógépem - legalábbis eddig.

Tehát a körök helye ki volt rajzolva, az illetékes petty oda volt nagyjából gombostűzve. Beigazgattam a helyére



és varrtam..................
azaz amikor neki akartam állni a varrásnak, akkor elgondoltam, hogy mekkora élvezet lesz a kb 50 petty + 2 gombostű/petty + egy paplan csomagomat keresztül taszigálni a gép alatt minden egyes petty felvarrásakor. 

Ezért jött a nagy ötlet, szabadgépi talpat tettem fel és így varrtam körbe a foltocskákat :-)






Mikor mindegyik a helyére került, nos akkor "ugrott a majom a vízbe". Kiderült, hogy pontosan dolgoztam-e vagy sem. Megnyugtató, hogy igen, minden petty a maga lyuka alá került.

De be kell vallanom, mégis elakadtam. Lehet, hogy a képen nem jól látszik, de én látom élőben és zavar! A kistirceléshez használt anyagot nem kör alakúra vágtam, hanem négyzetre. És most a kifordítás után (főleg, hogy alá került sötétebb anyag) jól kivehető az alátét anyag széle.




Tehát újabb rabszolgamunka jön, minden egyes darabot kör alakúra fogok vágni :-((

Utólag én is okos vagyok............ de most ez van.

3 megjegyzés:

  1. Roppant mutatós lesz a végeredmény, bár megjegyzem nekem az első kísérlet "túl tarka" végeredménye is tetszett!
    De jó lehet Écikének lenni! :o)

    VálaszTörlés
  2. Abból a túl tarkából is lesz majd valami :-))
    Écike aranyos kislány, megérdemli a takarót.

    Nóri, szerintem majd látod élőben is!

    VálaszTörlés