Sew Cal Gal márciusi feladata számomra még mindig homály, de úgy értelmeztem, hogy a téma a minták kötése és legfőképp a gyakorlás. Hosszasan nézegettem a többiek elkészült darabjait, de nem volt kedvem virágokat és leveleket tűzni. Úgy gondoltam, hogy ha játék és kísérletezés no meg persze tűzés, akkor legyen az! Persze a hiúságot le kellett győznöm, hiszen a vaktában munka ritkán sikeres, de nekem is kell próbálgatni ezt-azt, de ezennel be is vállalom a hibás lépéseket. Én is és remélem más is okul.
Ann Fahl az ehavi előadó, ő sok munkájában az applikált darabokat tűzéssel formázza, játszik a cérnákkal és a tűzésminták irányítottságával. Ezt tettem én is.
Applikálás helyett végre elővettem a már rég áhított shiva krétáimat egy próbára. (nem is értem, hogy eddig hogyan bírtam megállni, hogy nem próbálgatok ?)
Az Aldiban beszereztem egy kreatívan hasznosítható sablonkészletet. Tegnap aztán móka indult.
Nagyon jó játéknak bizonyult, így vissza sem fogtam magam. A végeredmény a szememben a giccs fogalmát erősen idézi, csillog is, meg túl színes is, meg minden, de kísérletnek és legfőképp tanulságnak jó.
És akkor jöjjön a lényeg! Mert a terv az, hogy talán sikeül életet lehelni tűzéssel ebbe a képbe.
Először a virágszirmokkal játszottam. Három külonböző módon tűztem meg őket.
- Simán körülvarrtam a festés mellett
- Pár erezetet varrtam bele
- Teljesen megtűztem a szirmokat párhuzamos vonalakkal.
A cérna színe volt még a kísérlet tárgya. Nem igazán profi fotó amit készítettem, de élőben szembeszökő, hogy a különböző alapanyag színek mennyire megváltoztatják a cérna színét. Összemosódnak. A tömegében lévő (anyag) színéhez azonosul a cérna színe. Nyilván, hiszen a cérna színe kevésbé van jelen, a szemünk pedig becsapható. Ha a cérna színe hasonló,mint az anyagé, akkor erősebbnek érezzük a cérna színét, ha elütő, akkor pedig az anyaggal szinte azonosnak hat. (már ha azért közel azonos színvilágú)
Jöttek a levelek: A cérna színének megválasztása bevallom nehéz volt. Nem próbálkoztam erős zöldekkel, de mindegyiket "erőszakosnak" éreztem. Végül a jól bevált, majdhogynem sárgásba hajló - általam előszeretettel posványzöldnek nevezett - cérnaszín olvadt bele, ugyanakkor emelte ki a leveleket.
A tűzéskor azonban felmerül egy probléma! Ha valamit ki akarunk emelni, akkor ugye azt megtűzzük. Ugyanakkor látványilag a sűrűn tűzött rész "hátra megy" a nem tűzött rész fog kiemelkedni!!!
Ezen a képen jól látható:
A virágról és a levelekről kellene szólnia a képnek, nem pedig a szirmok közötti részről!!! Pedig jól látható, hogy pontosan az emelkedik ki. Tehát tenni kell valamit.
A szirom közötti rész azonban szép formájú. Ha ki akarom emelni, akkor világosabb és fényesebb cérnát használok a tűzéshez. Hogy el is váljon a környezetétől, akkor más tűzésmintát kell választani, nehogy egybemosódjon.
A levelek közötti részekkel is ugyan ez a helyzet. Maradok az alapszínnél, de matt cérnát és semleges mintát választok. (jól látható, hogy a zöld alapon a zöld cérna színe mennyire felerősödik - talán jobb lett volna egy árnyalattal világosabban választani, vagy szürkébbet, de ilyenem nem volt)
Most itt tartok, közel sem vagyok készen, de a naptárat még az én elfoglaltságaimra hivatkozva sem írják át. (
Szeretném azért befejezni, ha már ennyit dolgoztam vele. Érdekes dolgokra jöttem rá.
Konklúzió:
- ha a szirmokat nem tűztem volna meg, csak körülvarrom, akkor jobban kiemelkedtek volna. Viszont így letűzve szebbek, izgalmasabbak és játékosabbak.
- A leveleket sokkal kevésbé lett volna szabad erős színű cérnával tűzni. Sok lett a domináns elem az összképen. Ez zavarólag hat.
- A háttér hátraküldésével sem vagyok elégedett, még jobban semlegesnek kellene maradnia. Sem a tűzésmintájával, sem a cérna színével nem vagyok kibékülve.
- A sziromközi kavicsokat még aprólékosabban ki kell dolgozni, nagyon "kevés" ott a cérna. Elviszi a részt az alapanyag.
- VAGY el kellene különíteni a háttérrésztől a sziromközi részt és hagyni kiemelkedni, mert tulajdonképp szép az úgy is.
- A fene nagy magabiztosságom miatt nem készítettem ezekről az egyszerűnek tűző tűzésekről munka előtt rajzot. Sokkal kevesebb hibát ejtettem volna, tudatosabban dolgozhattam volna, ha a sablon segítségével készítek vázlatot. papíron ceruzával!!!!
Fantasztikusan érdekes és nagyon szép!!!!!!!!Gratulálok!
VálaszTörlésÁgi, ez nagyon érdekes volt még olvasni is, nem pedig megcsinálni. Nagyon tetszik
VálaszTörlésNekem nagyon tetszik!
VálaszTörlésRózsa
Köszönöm a 'Veled tanulást', figyelmes olvasód voltam!
VálaszTörlésVárom a végkifejletet!
Your free motion quilting and fabric painting are gorgeous. Beautiful work, bravo..well done.
VálaszTörlésHát erre mondják: A jó pap is holtig tanul! :)
VálaszTörlésA szinek nagyon jók. Én is nézegetem a Caran D' Ache vizben oldódó szinescerkákat, de az amazonról nem tudom megrendelni. a te krétád is ilyen vizben oldódó? A tanfolyamról majd beszélünk bővebben, 3 napra számíts! puszi
Az ember minél több dolgot megismer, annál jobban rádöbben, hogy mennyi mindent nem tud még!
TörlésA shiva olajkréta, szerintem vízben nem oldódik.
Ági
Klasz. Irigylem, hogy tudsz szabadon követni egy mintát.
VálaszTörlésKérdés: a shivát közvetlenül használtad, avagy másként? (pélául stencilecsettel.
Hát bizony nagyon fontos a vonalakon haladás, de csak gyakorlat kell hozzá.
VálaszTörlésA shivát ecsettel kentem, de stencilecset hiányában egy festékboltból vett kissé vágott végű sűrűbb ecsettel. (a festékboltban totál hülyének néztek, mert nem is értették, hogy mit keresek) Megpróbáltam a közvetlen felvitelt is, de pár mozdulat után fel is adtam, mert "csíkos" volt a vonal és az nem tetszett.
Ági
Eddig is csodáltam a munkáidat, de ebből a bejegyzésből tanultam a legtöbbet. Köszönöm az őszinteségedet.
VálaszTörlésCsodálatos lett! Nem láttam még ilyen szépet! Köszi, hogy megosztottad lépésről-lépésre. Máshol csak a végterméket látni. Nem gondoltam volna, hogy így alakult ki!
VálaszTörlés