2012. január 28., szombat

Szivárványos varrás - 2

.
Ó, tudom, vannak akik szívesen bekukkantanának a varrószobámba, hogy mi is történik avval a sok színes blokkal :-))
Az ő kedvükért írok most, pedig még nem készültem el teljesen.

Nem hazudtoltam meg magam, a blokkok elhelyezésével -  szokásomhoz híven - eljátszadoztam. Ez most nem is volt olyan kis dolog, mert ha változtatni akartam, akkor szinte minden darabot át kellett helyeznem. Ahol hiányosnak érzetem, oda varrtam még párat. (majd ha elkészülök, akkor kiszámolom, hogy végül mennyit raktam bele.)

Végül ez a színösszeállítás nyerte el a tetszésemet.
(na jó, bevallom a végén még variáltam, de nem sokat :-))

A blokkokat soronként egymásra raktam, beszámoztam a sorrendet és irány a varrógép!



Most lett jelentősége a 60 fokos vonalzónál leírtaknak, miszerint a hegyes csúcsot nem vágtuk ki, hanem azt csapottan szabtuk. Két-két egymás mellett lévő - immáron rombuszt - úgy kellett egymással összevarrni, hogy a színes részek csúcsa pontosan érjen egymás mellé. Ebben segített a lecsapott csúcs. Nem volt más dolgom, mint a két darabot pontosan egymásra illeszteni és varrni. 

A lecsapott csúcs a hexagon oldalához simult, így könnyű volt az illesztést.





És ha végig nagyon pontosan szabtunk és nagyon pontosan betartottuk a varrásszélességet, akkor ilyen illeszkedést kapunk :-))

Sőt, a kilógó kis csücsköket sem kell levagdosnunk. Ez tényleg működik, ha végig precízen dolgozunk.

Ha a sorokat mind összevartuk, akkor jön a vasalás. A varrásráhagyásokat szépen mindenhol le kell vasalni, ügyelve, hogy ne tekeredjen meg sehol sem, mert akkor a sorok összevarrásánál jön a "torkos borz" esete. 

Én így vasaltam:

 De így is lehet. Egy a lényeg, hogy amelyiket válasszuk azt végig az egész munkán tartsuk be!


Amíg vasaltam a sorokat ügyeltem, hogy a számozások ne keveredjenek össze, hiszen most jelentősége van, hogy melyik sort melyikhez varrom.


Azért biztonság kedvéért pár sort elkezdtem még varrás előtt összerakni - ez a foltvarró megérzés  - és akkor jöttem rá arra, hogy ............................

Varrhatom így is a sorokat:
Először ez volt a terve, ezért újabb jelöléseket tettem az egymáshoz varrandó részekhez, hogy ne csússzak el.

De persze játszottam tovább és ni csak....... :-))
Legalább fél órát hezitáltam :-(( Végül az utolsó verziót választottam.
Mert a fekete csillagszerű másodlagos mintát nem akartam. A takaró  a színekről szól és a kialakuló fekete kis rombuszok jobban tetszettek ebben a verzióban. (halkan súgom , hogy könnyebb is a sorok összevarrása az utóbbinál, de tényleg nem emiatt döntöttem mellette)

Tehát most a sorokat varrtam össze. A sorokat összevarrtam. Mivel az elején nem is ez volt az elképzelés, így nem terveztem előre a sorok lezáró elemét, de ettől még azért be kellett fejezni. 

De van nekem egy jó kis 60 fokos vonalzóm, amivel ez sem okozott gondot. A vonalzón vannak jelölések középen is, és attól varrásráhagyásnyi távolságra. Leszabtam a fekete anyagból csíkokat, és azokat daraboltam fel, a hiányzó háromszögekké.





A vonalzó jelölései 1 /4 inch varrattávolságot jelölnek!!! Mivel végig ezzel dolgoztunk, így most is tökéletesen lehet vele szabni.


Szabás után nincs gond az illesztéssel, mert csak a részek egy csücskét kell egymásra helyezni.






varrni ügyelve a varrattávolságra!




A két anyag találkozásánál fog véget érni a varrat.

És így fog a végén kinézni, ha pontosan dolgoztunk: :-)




A szélén pontosan annyi marad el, amennyi egy varrásráhagyásnyi távolság! Mert oda még szegélyt kell majd varrni!



Most megyek vissza a varrógéphez, mert a késztől még messze vagyok :-(


8 megjegyzés:

  1. Ági ez nagyon szép lesz!
    Csináltam hasonló takarót, de az csak hatszögekből áll és kézzel varrtam. Az egyik újságomban van hasonló szivárványos, de ott sincs fekete háromszög, csak a hatszögek vannak. Mióta láttam készülök egy hasonlót varrni....

    VálaszTörlés
  2. Szivárványosan remek!
    Várom a folytatást!

    VálaszTörlés
  3. szuper a szivárványos összeállítás. Bevallom nekem a csillagos jobban tetszik/ett/.:) a különleges cérnák miatt rád ismertem volna ám, ha nem írod oda a neved akkor is. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon-nagyon tatszik! Remélem a gyógymanók kigyógyítottak a derékfájásból!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szuper, szép színeket válogattatok .

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik a precizitás, az anyag választás, szuper a minta, egyszóval tökéletes!

    VálaszTörlés