2010. január 21., csütörtök

Januári UFO - 1


Íme kész a januári UFO-m, amit az Iglice foltműhely "Fejezzük be együtt" kezdeményezésére sikerült befejeznem.
Szegény már 2008 nyara óta lapult a polcon ilyen állapotban.
Akkor ismerkedtem meg az "organza-égetős" technikával egy táborban. Idehaza aztán nagy volt a lelkesedés, mert kitaláltam, hogy a hawai mintákat lehetne organzával ötvözni. Szerintem a kigondolástól számított 2 órán belül már a forrasztópákámat izzítottam, ám amikor láttam, hogy a minták szélénél furcsa elszíneződés jelenik meg, akkor a lelkesedésem lelohadt, szegény darab pedig bekerült a polcra.
Ildikó felhívására azonban sorra vettem a félkész műveket és kigondoltam, hogy tűzéssel próbálom meg eltüntetni a számomra roppant zavaró égett nyomot.
(zárójelben jegyzem meg, hogy most sem értem, hogy másnak miért nincs ilyen odaolvadt folt az alapanyagon. Minden húzás után letisztítottam a pákát, ügyeltem a pákahegy dőlésszögére és vastagságára. Nem tudok másra gondolni, mint hogy vastagabb rétegben volt az organzám felhelyezve.)
Alaposan megtűztem a mintát ezüst színű cérnával, majd az alapot mély sötétkékkel.





Ferdepántot varrtam fel, majd körben zippzárt.


Mint írtam már, nekem a bélés fontos kritérium. Nem szeretem, ha látszik a varrás belül, és a zippzár-szélt sem igazán akarom látni. Ezért inkább megvarrom a külső részt és a bélést is külön.
Mind a két darabot be is sarkalom.
Amatőr varrónőként én készítettem magamnak sablont, e-mellett varrok végig. Így biztosan megfelelő szögben és méretben megy a varrat. A bélés sarkalását 1-2 mm-el beljebb varrom.
Egymásba fordítom a színét és a bélést, majd kézzel a zippzárnál összevarrom.
Konklúzió:
A meglévő hibákat nem lehet eltüntetni :-((
Ha egy darabot azért nem fejezek be, mert látom, hogy valamit elrontottam, az minden erőfeszítés ellenére is látható marad! Újra kell kezdeni az egészet!
Legközelebb vékonyabb réteg organzával próbálkozok.

Mivel kéttagú csoport vagyunk, így Marcsi januári UFO-jával még jelentkezünk.

Ági


3 megjegyzés:

  1. nekem tetszik.
    Azt hiszem,nem egyforma teljesítményűek(vagy a hőmérséklet?) ezek a pákák,talán ez lehet az oka.Egyébként nálam is így ment el a KEDV valahová...nem is jött vissza azóta:D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik ez az UFO-s játék.Nekem is van egy jó pár darab.Be kellene szállnom ,talán be lenne ez-az fejezve.Egyébként nagyon szép lett a neszesszer ,én nem látom ,hogy mi volt a hibája.

    VálaszTörlés
  3. A végeredmény nekem is tetszik, csak közelről látszik az odaégett csíkocska.
    Meg fogom próbálni a dolgot vékonyabb organzával. Sajnos nem lehet állítani a hőmérsékletét a pákának.
    A KEDV-et vissza kell csalogatni, mert egyébként nagyon dekoratív eljárás :-)

    VálaszTörlés