2011. március 2., szerda

"Apró fecnik " újabb darabja elkészült

.
Nos, hogy apró fecnik, azt azért nem állítanám. A dolog úgy kezdődött - nos ez az a hely, ahol ezt el lehet mondani - hogy kiselejtezésre szánt bútorkárpit mintasálakat megszereztem. Mit megszereztem, mint a kincseket hoztam haza, mohó szemekkel! Majd bekerültek a polcra. És nézegettem, nézegettem. És semmi korszakalkotó ötletem nem volt, egész mostanáig. Mert az volt a baj velük, hogy szépek szépek, össze is passzolnak, de a sok színt nem akartam egybe varrni.

Majd rájöttem, hogy a mintasálakat szétszedem és színek szerint csoportosítom őket। Lett több kupac, most úgy tűnik a zöld korszakomat élem, így a zöld kupacnak álltam neki.




Kb 35 x 35 cm-es volt egy-egy anyagdarab. Felszabtam őket 15 cm-es csíkokká. és levágtam egy 60 x 120 cm-es kárpitos boltban kapható, fogalmam sincs mi a neve anyagot, továbbiakban "fekete keménység".
(fekete keménység nagyon jó dolog, régen még jobb volt, mert akkor vastagabb volt. Nem drága viszont baromira nem szereti a vasalót. A gőzt még tolerálja) Ebben a kárpitos boltban már elkönyveltek, mint értelmi fogyatékost, de felismernek és már semmin sem csodálkoznak.

Fekete keménységen elkezdtem kirakosgatni a csíkjaimat.

Majd fel is varrtam rá az egészet csíkonként!


És ha már lúd, akkor legyen kövér! A zippzáros zsebekhez is bútorszövet minta darabokat használtam, igaz más minőséget.


Az oldalrészekhez majdnem elfelejtettem egyben hagyni mintadarabokat, de végül jutott.





A hatalmas darabom két végére felvarrtam a zippzárt, és felvarrtam a fül funkcióját betöltő hevedert is.






Egy jó ideje őrizgetett turkálóból származó sötétítő függöny maradékból szabtam bélést, belül zsebekkel.
A fenekére pedig 2 réteg szürke keménység + 1 réteg fekete keménység lett odavarrva a külső és a belső anyag közé.





Kézzel összevarrtam a bélést a külső részhez belül a sarkoknál, és a zippzárnál rögzítettem még hozzá a zippzár pántjához.

Még üresen is egész pöpecül áll:-)





A heveder színe nem passzol, így utólag már látom, de sebaj, ez már így marad!

Összességében nekem tetszik és egy kazal "valamire még biztos jó lesz anyagot" elhasználtam :-))





A következő a bézs színű bútorszövetek feldolgozása lesz, de azt kisebb méretűre szeretném majd varrni.

Küldöm Ginának majd a képet, jó játék ez az apró fecnik játéka :-))


6 megjegyzés:

  1. Hát én mindjárt elalélok! Én mondom! Micsoda jó kis hátizsákokat is lehetne ezekből az anyagokból varrni...:-) Beindult a fantáziám :-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz lett! (én hiába próbálkoztam kárpitos kellék boltban, nem értették mit keresek, amit mutogattak, az meg nagyon drága volt)
    A méretek láttán megnyugodtam, mert én is terveztem benevezni Gina játékára, de az is elég nagyocska :D - egyelőre még titkos sajnos, pedig úgy mutogatnám :D
    Ja és végre megérkezett a vonalzóm, igaz, hogy végül Prym lett, kicsit kevesebb jelölési lehetőséggel mint a tied, de végre nekem is van! (köszi még egyszer a képet!)

    VálaszTörlés
  3. Újabb élvezetes leírás, csodás végeredménnyel!
    Egyébként bútorméretben ezek apró fecnik! ;o)
    Tetszenek a fogalmaid, mint a fekete keménység!

    VálaszTörlés
  4. Csudajó lett ! Nem akarlak elkeseríteni, de nekem megint van képem, neked meg nincs :(( Ez azt jelenti, hogy a régi szerkesztő működik. Igazad van, sz@rabb ezt használni képileg meg írásilag is :(( Ki kéne próbálni, hogy újban írni, aztán átállítani. Vagy megkérdezni a többi képest is, hogy mit használ :))
    Pussz, elviszem a képet, már nem kell írnod :))

    VálaszTörlés
  5. Hát, megint megleptél,nagyon jó táska kerekedett ezekből a darabkákból.

    VálaszTörlés
  6. Álomjáró! Ezek szerint nálad is vannak ilyen csodás darabok? Hurrá, akkor már érezem, hogy Te is fel fogod őket dolgozni! Várom!!

    Kaccat! A kárpitos kellékessel való viszony az egy sajátos kapcsolat. Miután teljes biztonsággal megállapították rólam, hogy nem vagyok normális, azóta nagyon segítőkészek, ajánlgatnak ezt-azt, sőt kedvemre nézegethetek a boltban. (volt, hogy a másik helységben voltak az eladók és hallottam, amikor egyik szólt a másiknak, hogy menjek ki, mert itt a "lökött nő". Úgy csináltam, mint aki nem hallotta!

    Matula lányok! Tényleg nem tudom a nevét az anyagnak, de már évek óta Marcsival csak így hívjuk - így itt is így neveztem.

    Gina! ok, képet már nem küldöm. A blogszerkesztőkkel egyébként más aggasztó tünetek is vannak, de nem festem az ördögöt a falra! Lehet, hogy csak a napkitörés az oka?

    Ági

    VálaszTörlés