2011. augusztus 26., péntek

Nincs egy rongyom se!

.
Na nem felöltözni akarok! Az már rég nem érdekel. Tatabányára készülünk szombaton és jelentkeztem a "játék a hullámokkal" című tanfolyamra.

Minden "nem otthon varrós" dolog ott ijeszt meg, hogy előre ki kell választanom a szükséges anyagokat. .... no és a hozzá passzoló többit :-((
Tegnap este tapogattam az anyagaimat. Sokáig! A fő anyag legyen mintás és 1,25 m - írja a kelléklista. 
Majd közel 1 órás pakolgatás a varrószoba roskadásig tele polcain..........végül rájöttem, hogy nekem nincs is anyagom. (aki járt már nálam, vagy rendszeresen olvassa a blogot, az már látta az anyaghalmaimat, de ennek ellenére állítom, hogy tegnap még nem sikerült összeraknom a szükséges textileket a tatabányai tanfolyamra) 

Hogy mi is van a polcon? A vásárolt anyagok, a hozzám került anyagok, a maradékok és a festett anyagok. .Én nem tudom, hogy ki milyen szisztéma szerint vásárol anyagot, nálam elég furcsa metódus valósul meg. 

  1. Ha csak úgy szeretek bele egy-egy anyagba, akkor 1 m-t, vagy külhoni rendeléskor 1 yard-ot veszek (hogy legyen "olyan" anyagom, de fogalmam sincs, hogy majd mi lesz belőle, mindenesetre a mohóságomat ez a mennyiség viszonylag kielégíti)
  2. Van a méregdrága kategória, a boltban sóvárgós, az önsajnálattal küzdő - szerintem ismeritek - abból 30 cm-t veszek. "Mert egyszer élünk!"
  3. És az anyag, amire ha ránézek a boltban, vagy az kiabál rám a polcról, amelyikre ha rápillantok, akkor már látok 2-3 elkészült takaró variációt, a kívánatos, az "enélkül biztos nem tudom majd önmagam megvalósítani" típusú. Hát evvel más a helyzet. Mert ezek már megtanítottak arra, hogy nem 1 m, nem 2 m, hanem 3 m a jó választás! Ezek nagyobb szabású darabra születtek meg az agyamban, tehát ha nem konkrét elképzelés, csak a pillanatnyi "csodás takaró lesz" vezérel, akkor nálam ez 3 m vásárlást jelent.Mert ha marad belőle, akkor is akkora marad, hogy majd még valahova máshova is biztosan jó lesz, de azért bőven jut belőle egy ágytakaróra is, ha azt akarok varrni.
  4. A hozzám került anyagok általában Marcsitól vagy a  turkálókból származnak. Tehát csak az a mennyiség amit kaptam vagy leltem. Kiszámíthatatlan méretben és minőségben.
  5. Maradékok a legváltozatosabb méretekben, de általában sokkal kisebb darabok, mint 1,25 m!
  6. Festett anyagok, amelyek nagyon hasznosak, de eleve nem 1,25 m-nyi nagyságban.
  7. A csúszós-nyúladós kategóriát most nem említem................ :-)))
Ma még próbálkozok, keresgetek, nézegetek! Szerintem elpakolok majd egy ládányi rongyot, hogy majd ott tudjam kiválasztani a megfelelőt. Aztán ott majd bosszankodok, mert OTT jövök rá, hogy melyik is lett volna a legjobb, ami persze a polcon maradt. Addig is sajnálom magam, mert hogy nekem nincs is anyagom!

De a tanfolyamot nagyon várjuk, biztosan tetszeni fog! Marcsi is varr majd, de Ő táskát készít. 
Remélem jut majd elegendő időnk a kiállításon is bámészkodni (bár még sosem volt elég, mert képes vagyok mindent 10-szer megnézni), ismerősöknek örülni! Tudom, kevés időt szakítunk egy ilyen nagyszabású rendezvényre, de mint az anyagoknál is, az idővel is az a helyzet, hogy azzal kell gazdálkodni ami van. Reggel nyitásra már ott leszünk, így a kiállításra tanfolyam előtt, után, közben is lesz idő!

Tehát szombaton irány Tatabánya!!!!


3 megjegyzés:

  1. Én ezért hagytam először is abba a patchwork készítést, mert sose volt elég az a másfél mázsa anyag, ami épp otthon volt, mert nem volt folytatás színem :-) az állandó cérnacsimbókról és pakolásról most nem is beszélek !!!
    Most a himzővásznakkal vagyok úgy, pont az a színű nincs itthon, aminek azonnal nekiállnék, erre megrendelem valahonnan, és mire ideér, már nem tudom, minek pont olyan színűt is rendeltem, hisz most egy kékes kellene épp :-(
    TELJESEN MEGÉRTELEK !!!!!

    VálaszTörlés
  2. Ismerős :)) Remélem, a végén megtaláltad a megfelelőt. Én inkább több pénzt szoktam vinni, és a helyszínen megveszem a hozzávalót :))

    VálaszTörlés