2011. február 15., kedd

Van aki új cipőre, én új talpakra vágytam :-)) 6

.
Ez egy érdekes történet. Az igazság az, hogy kedvet kaptam a saját bejegyzésem után egy újabb "ekés" talp beruházására. 
Mert ugye amiről írtam az középen fut,  össze- és felvarrásra, árokban tűzésre jó. Arra nagyon, de mi van akkor....ha ............ és a pfaff honlapjáról letöltött egyéb képeket nézegettem. 

Aztán két hete a VGC-ben jártam, és ott mosolygott rám a polcon ő:

Az ára egy kicsit letörte a kezdeti lelkesedést, de aztán mérleget vontam. Varrógépre nem akarok a közeljövőben beruházni, ami van azzal meg vagyok elégedve. Használom is sokat, akkor már legyen komfortosabb a munkám.  Egy ideig győzködtem magam, de végül kosárba került a talp.

Kép róla a pfaff nonlapjáról:


És akkor a próba:

 Gyönyörűen tartja a távolságot :-))   (pont annyit, amennyit pl a sablonok esetében szükséges)

De ez még csak a kezdet!!

Ha közelebbről megszemléljük a talpat, akkor láthatjuk a rajta lévő jelöléseket.


És ebben találtam a legnagyobb csodát!!

A felénk eső részen lévő piros jelig kell varrni, az anyag szélének addig kell érni, akkor pontosan ugyan akkora rész marad el, mint a varrásráhagyás, és a hátsó jelölés pedig a kezdés pontját adja meg!

Na inkább képekben mutatom, úgy érthetőbb lesz :-))

Ha azt szeretném, hogy egy varrásráhagyásnyi maradjon el a varrás kezdetén, akkor a felső piros jelre helyezem az anyag szélét.

Varrok, varrok és a végén egy varrásráhagyásnyit nem akarok összevarrni. Segít nekem az alsó piros jelölés, mert ott kell lenni az anyag végének. Amikor a piros jelhez ért az anyag széle, akkor a tűt az anyagban hagyom, elfordulok és....... pontosan egy varrásráhagyásnyi maradt el :-))

 így nem kell többé méricskélnem, jelölgetnem, hanem biztosra megyek (varrok) Jó, tudom, van aki látja és nem mér. Nekem ez még nem megy - így, ha nagyon pontosat akarok, akkor bizony jelölgettem.

Ilyen pontos lett a fordulás:



Csak képzeljük el, hogy mekkora segítség ez, ha pl nagymama virágoskertjét géppel akarjuk megvarrni.... vagy csillagokat, és sorolhatnám.

Tehát nem kell többé előjelölnöm a kezdő és zárópontot abban az esetben, ha nem végigvarrok csak egy anyagon!!!! Ha tűzéshez használom, akkor is hatalmas segítség, hiszen könnyű vele tartani a távolságot, akár sarkoknál is!

A talp fémből van - ami nekem pozitívum
Rendelkezik IDT csatlakozással - felső anyagtovábbító használata
 

Tehát az értékelésem a 10 pontból a maximális 10 pont!!!  

Azt gondolom, hogy aki patchwork-öt varr, annak hatalmas segítség a használata, hiába drága, csak egyszer kell beruházni, utána hosszú évekig könnyíti meg a munkánkat.

Mondhatni "Lehet élni nélküle, de nem érdemes!"


9 megjegyzés:

  1. :) ez olyan talp, mint a Janome-nál a Ditch quilting foot (Janome 1/4 inches szegő talp), csak a te talpadon ott vannak azok a jelölések...nagyon tetszik a talpad. Én most gondolkodom a Janoméhoz a rollnizó apparáton, a rejtett cipzár talpon és a kéderező talpon, lehet, hogy apát behajkurászom a Varróvilágba a héten...:)

    VálaszTörlés
  2. Ez a talp valóban nagyon hasznosnak tűnik! El is mentem a képet. Majd a következő szülinapomra ilyet kérek...Szerinted passzol az ELNA géphez is? Nekem ugyanis ilyenem van. Mindenesetre jó munkát az új talpaddal!

    VálaszTörlés
  3. Lassan szponzorálhatna téged a VGC :)))
    Remek ez a talpad is !

    VálaszTörlés
  4. Szila! Nem tudom, hogy melyik géphez milyen talpak vannak sajnos, de szinte biztos, hogy mindegyik cég készít hasonlót. A jelölés teszi egyébként számomra ilyen praktikussá.

    Gyöngyi! Kicsi az esély, hogy pfaff talp passzoljon az elnához, de lehet. A felfogatás a meghatározó. Szerintem nézz utána, az elna is biztos gyárt ilyen funkciójú talpat.

    Gina! Az ötlet jó :-)))))) Nem bánnám ha a férjem helyett végre más is szponzorálna :-)) (persze csak jó értelemben véve!)

    VálaszTörlés
  5. Ez már nem is ér!
    Az ember lánya csak csorgatja itt a nyálát, és aztán visszaül a kis mezei Brother-kéjéhez, amihez 4 talppal rendelkezik, abból is az egyik gomblyukvarró... :o)

    VálaszTörlés
  6. Nem is!!!! A brotherhez eszméletlen jó talpak vannak! Íme: http://www.sewingmachinesplus.com/brother-feet.php és itt is: http://www.jaycotts.co.uk/acatalog/Brother_Presser_Feet__Accessories.html
    Amiről írtam mind egy szálig van hozzá! No persze nem az eredeti csomagban a varrógéphez, hanem külön vásárolhatóak - szokás szerint:-((

    VálaszTörlés
  7. Ági,
    ma én is vágytam egy talpra, és meg is kaptam:), most kajálok gyorsan, aztán kipróbálom, dokumentálom:). Nem a rollnizó apparát az új talp, sokkal jobb:))

    VálaszTörlés
  8. Ági és Marcsi, vár Rátok nálam egy meglepi:).
    http://tuvarazslat.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  9. Ó, megszégyenülten elismerjük, alábecsültük a varrógépeinket... :o)
    Köszi a linket, lesz itt csemegézés! :o)

    VálaszTörlés