2010. február 16., kedd

A mai nap eredményei

Na mi van benne????


Gondoltam készítek olyan felvételt, hogy előtte-utána. Nem tettem, de szerintem el lehet képzelni neszeszerekbe beleszórt szemceruzák kusza halmazát, mert ez lett volna az első képen. De a másik kép itt van, íme szépen összerendezgetve a kollekcióm.

Elóször is feltettem a kenyérsütőbe a fánknak való tésztát,
(40 dkg liszt, 2 dkg élesztő, 4 tojás sárgája, 4 dkg cukor, 2 dl langyos tej, 7 dkg vaj, csipet só, kupicácska rum, 1 vaníliás cukor)

majd amíg az dolgozott, addig én sem tétlenkedtem hirtelen rám szakadt szabadidőmben. A belső anyagra amit bevetexeztem felvarrtam a gumiszalagot. Hogy helye legyen a ceruzáknak egy kicsit kisebb vastagságú evőpálcikát használtam "sablonnak". Két "hely" között hagytam egy kis távolságot, hogy utána össze lehessen hajtani a tartókát, vagy esetleg fel is lehessen tekerni. Evvel egy darabig eljátszottam, közben elkészült a fánk tésztája, sőőőőőt alaposan meg is kelt. Gyorsan ellapogattam a tésztát, kiszaggattam, és mivel újra kelnie kell, így visszasompolyogtam a varrógéphez.
Sok dolgom már nem volt, mint a tűzött és a gumis részeket egymásra fordítottam és közéjük illesztettem egy hosszabb selyemszalagot. Körbevarrtam és kifordítottam. Gyorsan tele is pakoltam:-)))

Ekkor jött a pánik!
az egész belső rész, úgy ahogy volt összeugrott :-(( Nem nagyon, de annyira igen, hogy engem zavarjon. Valószínűleg a képen jobban látszik, mert az anyag fényes, így jobban szembetűnik.


Nagy sopánkodásra nem volt idő, mert a fánk tészta csak kelt és kelt. Így irány vissza a konyha, ki kellett sütni a szépségeket. Közben persze járt az agyam, már azon voltam, hogy az egészet szétbontom és újra varom a gumiszalagot. De aztán nem tettem, mert így viszont szépen be lehet hajtani az oldalát, nem akar sehol sem szétnyílni.

Nos a fánkkal teljesen elégedett vagyok, mind külsőre, mind ízre ilyen végeredményre gondoltam.
A szemceruza tartóval már más a helyzet. Jó, jó, de ....

Egyre jobban kezd bennem elhatalmasodni az az érzés, hogy esetemben az UFO-k nem véletlenül váltak befejezetlenné.
Lehet, hogy ez a darab lesz az UFO-UFO?? Azért még nem küldöm el Ildikónak! Lehet, hogy lesz folytatás.

Ági

6 megjegyzés:

  1. Ne tessék sopánkodni, kérem szépen :))
    Szerintem nem rossz, becsukva határozottan szép, a tűzése gyönyörű, és ráadásul hasznos :))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Egy kicsit megnyugtattál :-))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű a tűzés,a fánk mesés,sajnos csak csurog a nyálam,mert gluténmentes lisztből nem lehet ilyen gyönyörűséget...:((( brühühü

    VálaszTörlés
  4. Nekem is tetszik a ceruza tartó,főleg a tűzése.Már tegnap is próbáltam írni,hogy nagyon várom a végeredményt ,de nem sikerült.Így ma első dolgom volt megnézni,hátha-hátha...
    A fánk fantasztikus.

    VálaszTörlés
  5. Csak a "virtuálisan" glutén-mentes a fánk, sajnos :-(( Ez nem. Nehéz lehet liszt érzékenyeknek a sütés-főzés, nagy probléma a receptek átformálása, és gondolom nem is úgy viselkednek a tésztafélék,mint rendes lisztből :-(

    Dicséreteket köszönöm!
    Ági

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés