2011. május 15., vasárnap

Új szerelem......

.
Az én drága jó férjemnek semmi oka az aggodalomra!

Az új szerelem egy új technika. Persze tűzés áll a központban, vagy inkább én tűzve tudom magamévá tenni. 
Zentangle a technika neve, nem foltvarróknak találták ki, ugyanis ez egy vékonyhegyű filctollal rajzolt dekorációs eljárás. Rettentő sokan művelik, nem is hittem volna.  Nincs két egyforma darab, szerintem ezek a rajzolások ráadásul nyugtatólag hatnak az emberre. Ha pszicho szakember lennék biztos lenne rá tudományos magyarázat, de mivel én ez nem vagyok, így csak a tapasztalatomat tudom megosztani. Szóval roppant mód nyugtatólag és feszültségoldóként hat rám a minták rajzolása!

Az, hogy ezek a minták tűzve legyenek nem az én agyamban született meg elsőként, számos foltvarró, aki hozzám hasonlóan szenvedélyes tűző is már gyönyörű darabokat készített ennek a stílusnak a felhasználásával.

Eddig csak rajzolgattam (mondjuk úgy, hogy több hónapja) és úgy gondoltam, hogy már megérett a tűzéssel való megvalósításra.

Tegnap Kecskeméten voltam tűző tanfolyamon és ma egy laza lustálkodós vasárnapot terveztem idehaza. Naná, hogy a lustálkodás az nekem a varrógéppel együtt történik:-))

Persze nem konkrét előrajzolt mintának álltam neki. A rajzfüzetemben készítettem egy tervet, annak a főbb vezérvonalait rajzoltam csak elő az anyagra. Már rajzolás közben tudtam, hogy miért is nehéz ezt tűzéssel megvalósítani. A rajz közben akárhányszor fel lehet emelni a tollat, míg ezt a varrás közben nem igazán tehetjük meg.

Persze az anyagon nem sikerült úgy megtűznöm a mintát, ahogy azt eredetileg szerettem volna. Azt hiszem, hogy ezt a képet pár év múlva majd el is veszejtem, hogy még nyomokban se emlékeztessen a kezdő botladozásaimra. De minden kezdő elindult valahonnan, így nem adom fel!!! Ennek is mint minden másnak a gyakorlás lesz a nyitja, így szerintem lesz még bőven folytatása. 

A kezdet - amikor még azt hittem, hogy az összes eltervezett részletet meg tudom valósítani:

És a vég, amikor rá kellett ébrednem, hogy gyakorlás nélkül  nem hullik az ember lánya ölébe a siker:


Munkamenetet még sokáig ne várjatok tőlem, mert az a véleményem, hogy akkor hirdesse csak valaki az "észt", ha már legalább saját maga tökéletesen tudja. (ezt magamról még egy cseppet sem mondhatom el zentangle ügyben)


Hiúsági okokból nem teszem fel a rajz képét, mert akkor sokkal nyilvánvalóbb lenne, hogy mennyire nem ez volt a terv ...
De élveztem minden percét és azért annyira nem is rossz, hogy első darab... ugye?



20 megjegyzés:

  1. Hát, nem is vagy normális... akármi is volt az eredeti, csodálatos lett a végtermék!!! Köszönöm az új lendületet! Mert általad eszembe jut, hogy amit tudok az az enyém és nem kell eladni ahhoz, hogy értéke legyen!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nem rossz?!?De nem ám! Nagyon klasszul néz ki.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszik nagyon. Bár én még életemben csak 1-szer tűztem és meg szeretném tanulni.

    VálaszTörlés
  4. Ó, hogy ez milyen fantasztikus! Odavagyok, meg vissza. :)))

    VálaszTörlés
  5. NAGYON JÓÓÓ!én, mint a tűzés analfagammája, ámulattal tekintek tehetséged nagyságára! :))

    VálaszTörlés
  6. Viccelsz? Ez döbbenetes.Csúcs!

    VálaszTörlés
  7. Azt hiszem, már nem lepődök meg rajtad, vagy mégis? Klassz lett!

    VálaszTörlés
  8. Ez igazán szép! Milyen lesz majd ha még gyakorlod is?! ;))) Nekem tetszik ez a technika!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon köszönöm a biztatást! Tele vagyok ötletekkel és most lendülettel is :-)) Ennek a technikának a lényege az apró részletekben van, még rá kell érezni és rengeteget gyakorolni. No és tanulni, tanulni, gyakorolni.
    Igen, Mónika! Örülök, hogy más is így van. Sok dolgot csak magunkért tanulunk, teszünk. De ez ugye nem nagy baj ? :-)) A lelkünkben, az elégedettséggel önmagunkkal szemben is van egy érték. Nekem önbizalmat ad a leküzdött akadály!
    Ági

    VálaszTörlés
  10. Ági, ez ugyan tényleg nem zentangle, de kit érdekel! Gyönyörű darab!

    VálaszTörlés
  11. Hát igen! Ez a bajon nekem is vele, ezért sem mutogatom az eredeti rajzot :-(( Mondhatni elvesztem munka közben a mintában, így tényleg köze sincs egy igazi zentangle-hoz. De, ha önmagában nézem úgy jó, a dicséreted jólesett, köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  12. Fantasztikus lett,nekem nagyon tetszik!!!

    VálaszTörlés
  13. Nem tudom mi a problémád,gyönyörű lett a végeredmény!!!!

    VálaszTörlés
  14. Én megint csak le vagyok nyűgözve! :-)))

    VálaszTörlés
  15. Minden elismerésem, Te és a varrógéped csodát műveltetek.

    VálaszTörlés
  16. Fantasztikus vagy!!! A munkád meg valami csodálatos! Igaz nekem kínai amit mondasz, de nagyon tetszik!!!

    VálaszTörlés
  17. Hihetetlen, hogy ilyen gyönyörűséget is képes vagy a varrógépeddel "rajzolni"! Szépséges lett és nagyon mutatós!

    VálaszTörlés
  18. Még hogy "nem rossz"? Eszméletlen! Nagyon szép kép lett és nem vagy vele megelégedve?

    VálaszTörlés
  19. Nagyon gyönyörű! Várjuk a következőt!!!

    VálaszTörlés